sobota, 12 grudnia 2015

Recenzja #73: This life - CaraNo



Tytuł: This life
Autor: CaraNo
Tłumaczenie: DreamTeam
Ilość stron: 748

Jest to fanfiction[i] z wykorzystaniem postaci ze „Zmierzchu” Stephanie Meyer. Nie jest to książka.

Jest 2010 r. i niesławni bracia Cullenowie przyjeżdżają do Forks w jednym celu. By znaleźć żony. Są połączeniu z rodziną Masen z Chicago, a ich prace nie są normalne. Nie są legalne. Czy Bella i Rose podejmą się tej szansy?

Moja przygoda z przeróżnymi fanfiction  o sadze „Zmierzch” sięga jeszcze czasów, gdy chodziłam do podstawówki. Przypadło to tak mniej więcej na okres, kiedy na chomikach można było znaleźć mnóstwo opowiadań. I tak to się złożyło, że wpadłam całkowicie w społeczność czytelników.
Tłumaczenie This life znalazłam już po paru latach i kilkudziesięciu przeczytanych ff. Ale mafia i romans jednocześnie – to mój konik. Przeczytałam rozdziały, które były już przetłumaczone w kilka dni. Musiałam przyznać, że tak zabawnego, trzymającego w napięciu opowiadania jeszcze nie czytałam.
Ale o czym właściwie ono jest? This life rozpoczynamy poznając Bellę i Rose – uczennice liceum w Forks, oraz ich przyjaciółkę Alice. Pewnego dnia dowiadują się, że do miasta mają przyjechać Cullenowie, czyli prawdopodobni kryminaliści, mający koneksje z chicagowską mafią. Ich dwaj synowie, Emmett i Edward, szukają dla siebie żon. I jak się można domyśleć, wypada na Bellę i Rose. Jednak dziewczyny nie są chętne do bycia żonami, zwłaszcza przestępców.



Czytałam już o wielu kreacjach Belli. Jedne były lepsze, inne uwielbiałam, a niektórych nie mogłam znieść. Ale ta Bella jest zdecydowanie moim numerem jeden. Na początku wydaje się być miła, niewinna i uległa. Z czasem okazuje się, że to był tylko jej sposób na przeżycie. Przy Edwardzie ujawnia się prawdziwa Bella, która jest sarkastyczna, zabawna, opiekuńcza, urocza, ale też sprytna i okrutna, a przy tym klnie jak szewc.
Edward wydawał się być poważnym, niebezpiecznym mężczyzną, ale to tylko pozory. Nie dało się nie wpaść w sidła Irlandzkiego Chłopca. Taki uroczy, zabawny, troskliwy, a jego zawadiacki uśmiech chwytał za serce nie tylko Bellę.
Razem tworzą świetną parę, tak uzupełniających się i wręcz słodkich osób jeszcze nie spotkałam. Aczkolwiek z rozwojem akcji zaczęli się bardzo zmieniać, szczególnie Edward. Czasem już go nie poznawałam, a ich związek nie był już tak niesamowity jak na początku.
Mamy oczywiście całe mnóstwo pozostałych postaci. Cullenowie, Denali i Masenowie tworzą jedną, wielką, zazwyczaj kochającą się rodzinę. Przykładem tego jest choćby niezwykły sposób obchodzenia urodzin Aleca i Nessy. Cały tydzień imprezy i spędzania czasu z rodziną.
Każde opowiadanie/książka ma takiego bohatera, który choć nie jest główną postacią, to się niesamowicie wyróżnia. Tutaj taką osobą jest Alec, kuzyn i chrześniak Edwarda. Tego dzieciaka po prostu nie da się nie uwielbiać. Choć na swoje dwanaście lat już tak wiele przeszedł, to dalej zachowuje swój optymizm. 

This life pochłonęło mnie jak żadne inne fanfiction. Początek był tak unikatowy, komiczny,  że chciało się tylko czytać i czytać dalej. I choć pierwszą połowę (nawet większość) uważam za naprawdę świetną, to koniec już mnie tak niestety nie zachwycił. Z początku autorka rozpisywała się, barwnie wszystko opisywała. Koniec już się wydaje być pisany „na szybko”. Wszystko przeskakuje od jednego problemu do drugiego, Edward i Bella nie są już tacy sami, ciągle się kłócą. Ostatnie kilkadziesiąt stron niestety niezbyt mi przypadło do gustu i niekoniecznie mnie satysfakcjonuje tak ogólnikowe zakończenie ich historii. Spodziewałam się takiego bum!, a niestety ono nie nastało.
Pomimo nieudanego zakończenia dalej będę miło wspominać tę alternatywną historię Edwarda i Belli. Zdecydowanie jedna z najlepszych jakie czytałam i mam nadzieję, że pewnego dnia do niej wrócę. Wielkie podziękowania dla dziewczyn, które odwaliły kawał dobrej roboty przy tłumaczeniu i świetnie się spisały. Naprawdę jesteście wielkie, dziękujemy!

Opowiadanie zostało zrecenzowana dzięki tłumaczeniu grupy DreamTeam. Zachęcamy także do zapoznania się z innymi książkami tłumaczonymi przez DT i zapraszamy na przyszłe recenzje tłumaczeń. ;)




[i] Fan fiction (skrótowo: fanfic, ff) – opowiadania tworzone nieoficjalnie przez fanów filmu, książki, serialu itp., wykorzystujące postaci i świat z oryginalnego utworu. Aby w pełni zrozumieć fanfik, trzeba znać pierwowzór.


1 komentarz: