wtorek, 7 kwietnia 2015

Najlepsze cytaty z książki 'After. Płomień pod moją skórą'


After. Płomień pod moją skórą – Anna Todd



Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później. Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście. Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. 
Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.
 


‘- Ja... Tessa, ja...
- Ty co? Ty co, Hardin? - krzyczę jeszcze głośniej.
- Ja... ja cię kocham!
Nagle całe powietrze ucieka z moich płuc.
Molly wydaje taki dźwięk, jakby się miała udławić.
Steph wygląda tak, jakby zobaczyła ducha.
Przez chwilę wszyscy po prostu stoją, jakby minęli nas obcy i jakoś nas unieruchomili.’

‘To dziwne - pragnąć kogoś i nienawidzić jednocześnie.’

‘- [...] Kocham cię. - Jego słowa działają na mnie tak samo mocno jak za pierwszym i za dwudziestym razem.
- Ja ciebie też - mówię, a on marszczy brwi.
- Nie mów: też.
- Co? Dlaczego? - [...]
- Nie wiem... To brzmi tak, jakbyś się tylko ze mną zgadzała. - [...]
- Kocham cię - deklaruję, a on podnosi wzrok. Jego oczy łagodnieją, gdy delikatnie przyciska wargi do moich.’

‘-Przy tobie...przy tobie chcę stać się dobry, dla ciebie...Chcę być dobry dla ciebie.’

‘Wiesz, kim według mnie stajesz się, gdy jesteś ze mną? - Przesuwa palcem po linii mojej szczęki.  Z trudem zachowuję koncentrację.
-Kim?
-Sobą. Myślę, że to właśnie prawdziwa ty, ale jesteś zbyt zajęta tym, co wszyscy inni o tobie myślą, żeby to dostrzec.

 ‘- Naprawdę nie lubię tego chłopaka – mówi Noah.
Kiwam głową.
- Ja też nie – szepczę.
Wiem jednak, że kłamię.’

‘- Nie ufasz mi?
- Oczywiście, że nie. Dlaczego miałabym ci ufać?’


‘- Nie robię tego, Tess. Myślałem, że po zeszłej nocy… Sam nie wiem. Myślałem, że ty i ja…
[…]
- Chyba nie oczekujesz, że w to uwierzę, co? Że coś do mnie czujesz?
[…]
- Oczywiście, że czuję, Tesso. Przy tobie czuję się taki…
- Nie! Nie chcę tego słuchać, Hardin, Wiem, że kłamiesz i że to twój chory sposób na dobrą zabawę. Sprawić, żebym uwierzyła, że możesz czuć do mnie to samo co ja do ciebie, a potem wszystko uciąć. Wiem już, jak to się odbywa, i nie będę w tym dłużej brać udziału.
- Czuć to samo co ty? Chcesz powiedzieć, że… coś do mnie czujesz?
W jego oczach błyszczy nadzieja.
Jest o wiele lepszym aktorem, niż myślałam.’

‘- Co ty ze mną wyprawiasz, Tess? – szepcze Hardin […].
- Nie wiem… - odpowiadam szczerze.’

‘- Nie jesteś w moim typie, tak jak ja nie jestem w twoim. Dlatego do siebie pasujemy... Różnimy się od siebie, a jednocześnie jesteśmy tacy sami. Powiedziałaś mi kiedyś, że wyzwalam w tobie to, co najgorsze. Cóż, ty wyzwalasz we mnie to, co najlepsze. Wiem, że ty też to czujesz, Tesso. Fakt, nie umawiałem się na randki, dopóki cię nie spotkałem. Ty sprawiasz, że tego chcę, chcę być lepszy. Chcę, żebyś myślała, że jestem ciebie wart. Chcę, żebyś mnie pragnęła, tak jak ja pragnę ciebie. Chcę się z tobą kłócić, nawet możemy wrzeszczeć na siebie nawzajem, dopóki jedno z nas nie przyzna, że się myli. Chcę się z tobą śmiać i słuchać twoich wykładów na temat klasyki powieści. Chcę... Potrzebuję cię. Wiem, że czasami bywam okrutny... cóż, właściwie zawsze taki jestem, ale to dlatego, że nie wiem, jaki mogę być. - Jego głos jest już tylko szeptem, oczy ma rozbiegane.  - Zachowywałem się tak przez długi czas i nigdy nie chciałem być inny. Aż do teraz, do spotkania z tobą.’


Mam nadzieję, że wam się podobało i wypowiecie się na ten temat. Link z recenzją do książki  tutaj klik. ;)

Pozdrawiamy!


8 komentarzy:

  1. Przekonałaś mnie, że gdyby nie ten wątek erotyczny pokochałabym tę książkę
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz to pominąć, wiele nie stracisz. ;)
      Pozdrawiamy!

      Usuń
  2. Ale dlaczego pomijać wątek erotyczny? Fakt, jest taki jest.. Ale on tworzy całość tej dwójki. Wszystko sprowadza się do tego.
    Aaa i dawno nie miałam złamanego serca, tak jak po przeczytaniu tej książki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Innym to nie przeszkadza, ale komuś innemu już może. To zależy od osoby.

      Usuń
  3. Tak, to akurat racja.. Ale patrząc z drugiego punktu widzenia, to bez tego wątku nie byłoby takiej historii.. To jest taki Grey, tylko ze z bogatszym słownikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie nie byłoby "After" bez tych wszystkich kłótni i zerwań. To jest taki znak rozpoznawczy. :>

      Usuń
  4. After jest najlepszą książką jaką czytałam. Kocham Hardina i Tessę, najlepsi są❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może do najlepszych jakie czytałam już nie należy, ale ten tom miło wspominam. :3

      Usuń