sobota, 23 kwietnia 2016

Najlepsze cytaty z książki "After. Ocal mnie" Anny Todd


Tessa wybaczyła Hardinowi kłamstwo, a teraz sama ukrywa przed nim prawdę. Chce wykorzystać wielką szansę w karierze, ale wie, że to będzie cios dla jej związku. Gdy Hardin dowie się o jej przeprowadzce, wpadnie we wściekłość. Aby zatrzymać Tessę przy sobie, nie cofnie się przed niczym. Nawet przed wystawieniem na próbę jej zaufania. 
I to właśnie teraz, gdy jej najbliżsi przyjaciele okazali się największymi wrogami. 
Jedyną osobą, na której może polegać, jest Zed…
Czy Hardin zaakceptuje decyzję Tessy o wyjeździe? 
Czy Tessa zerwie znajomość z Zedem? A może zbliży się do niego jeszcze bardziej?


Cytaty z After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem



Każdy problem wygląda jak gwóźdź, gdy pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to młotek. 

Kocham Hardina w ten wszechogarniający, niewiarygodny sposób i w głębi ducha wiem, że nigdy więcej tego nie poczuję.

Jest spora różnica między niemożnością życia bez kogoś, a kochaniem go.

Chwila, w której uświadamiasz sobie, że jesteś zdolny pokochać kogoś innego niż siebie, to chyba najważniejszy moment twojego życia.

Ból przychodzi, kiedy angażujesz wszystko w coś, w kogoś, kto cię zdradza tak całkowicie - a przy tym, wydawałoby się, dla kaprysu - że ból cię miażdży, i czujesz, jakbyś nie mógł oddychać.

Nie wiem, jak długo jeszcze zdołam utrzymać się na powierzchni, walcząc z falą przypływu, którą nazywamy związkiem.

Zaciskam zęby na poduszce i łamię własną obietnicę. Zaczynam płakać. Nie nad sobą. Płaczę nad Hardinem, chłopcem, który nie wie, jak traktować ludzi, na których mu zależy, chłopcem, który ma koszmary, gdy nie śpię z nim, ale który powtarza, że mnie nie kocha. Chłopcem, któremu naprawdę trzeba przypomnieć, co to jest samotność.

Jest niewiarygodnie doskonale niedoskonały, i bardzo go za to kocham.

W końcu zaczynam sobie uświadamiać, że można walczyć z kimś o jedno i to samo tylko tak długo, dopóki się nie wypalisz.

Byłam zbyt zapatrzona w Hardina, by myśleć o czymkolwiek innym… i powielam ten wzorzec w swoim codziennym życiu.

Jesteś zepsuty, Hardin, a ja nie potrafię cię naprawić.

Cała whisky, cały rum i wszystkie moje błędy lądują na betonie, i wymiotuję raz za razem, aż zostaje we mnie tylko poczucie winy.

Nauczyłam się, że ludzie, którzy udają, że najmniej ich to wszystko obchodzi, to właśnie ci, którzy
przejmują się najbardziej.

Łzy nie nadchodzą, tylko wspomnienia. 
Wspomnienia i żal.


Rozumiem, chłopie, jesteś zły na cały świat. Ja też byłem. Cholera, nadal jestem. Gdy jednak znajdujesz kogoś, kto jest gotów znosić to całe gówno, nie musisz już być taki zły.




2 komentarze:

  1. Już nie raz polecano mi ta książkę, a ciągle wypadało coś innego. Mam nadzieję, że po maturach wpadnie kilka wolnych dni i w końcu się zapoznam z tą pozycją, bo cytaty są cudne! ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż za dobrze wiem jak to jest. :p W majówkę mam zamiar zapoznać się z ostatnim tomem, zobaczymy jak mi to wyjdzie. :D
      Pozwodzenia na maturze i pozdrawiam!

      Usuń